Lupul si mielul - Fabula de Esop

Intr-o buna zi , lupul a intalnit un miel care se ratacise de turma lui si , hotarat sa nu se arunce deodata asupra prazii lui, a inceput sa ii explice de ce avea dreptul sa il manance.El a vorbit astfel : " Baiete, anul trecut m-ai insultat foarte grav"."Chair asa ?", behai cu o voce amara mielul , "Dar eu nici nu eram nascut pe-atunci".Ii spuse lupul atunci : "Bine , dar te-ai hranit de pe pajistea mea "."N-am facut asta, domnule" , replica mielul , "Eu inca nu am gustat inca din iarba".Lupul continua : "Ai baut apa din fantana mea "."Oh , nu, domnule" exclama mielul , "Eu nu am pus apa in gura pana acum, pentru ca laptele mamei mi-a slujit atat de mancare, cat si de bautura". Nemaiavand ce sa spuna, lupul l-a inhatat pe miel si l-a mancat dintr-o inghititura, zicand : "Ei bine, chiar daca ai gasit raspuns la toate acuzatiile mele, nu am de gand sa raman fara cina".


Tiranii gasesc intotdeuna un pretext pentru a-si justifica tirania.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentati pertinent